Automobil Golden Sahara II by potřeboval pouze nainstalovat moderní hybridní nebo elektrickou hnací soustavu a mohl by bez problémů splynout s nejmodernějšími vozy.   Je vybaven technologickými funkcemi, které najdete pouze v posledních modelech pokročilých automobilů, například ovládání hlasovými příkazy nebo automatické nouzové brzdění založené na senzorech.  Ovšem pozor – Golden Sahara II byla postavena už před 65 lety, v roce 1954.

George Barris, designér a konstruktér známý také svým Batmobilem z roku 1966, vzal 1953 Lincoln Capri a postupně jej přestavěl podle tehdejších představ do podoby budoucnosti.  Velmi zvláštní designové prvky, jako jsou například dlouhé blatníky se šikmými konci, čelní sklo zakřivené okolo celé karosérie, otevřená střecha ve tvaru bubliny a čtyřnásobné ocasní ploutve, ukazují tehdejší vize kosmického věku a UFO.

Práce na Sahaře začala v roce 1954.  Druhá, známější verze vozu se zrodila v dílně Delphos Machine and Tool v Daytonu v Ohiu v roce 1956, zkonstruoval ji designér Jim Street na základě Barrisova Lincolnu Capri Hardtop.

Golden Sahara II původně jezdila na průsvitných pneumatikách vyráběných společností Goodyear. V té době studovalo oddělení výzkumu a vývoje společnosti pneumatiky, které se rozsvítily za nepříznivého počasí, nebo když řidič použil brzdy.  Směrovky byly integrované do kol a do zrcátek.

Inovace v kabině byly ještě působivější, zejména v 50. letech.  Řidič mohl řídit, brzdit a zrychlovat pomocí řídicí páky jako v letadle.  Vše bylo možné ovládat i dálkově, spustit nebo zastavit motor, otevřít dveře,  zrychlit i zabrzdit vůz. Tato technologie byla předzvěstí autonomních automobilů 21. století, i když Zlatá Sahara II nebyla zcela autonomní.

Cestující mohli sledovat svůj oblíbený pořad na černobílé televizi integrované do palubní desky, nebo jen odpočívat a namíchat si koktejl připravený v chladničce instalované pod zadní pohovkou. Řízení pod vlivem alkoholu? Rozptylování při řízení?  Zajímá to někoho?  Toto je přece budoucnost!  Automatické brzdy přece zasáhnou v případě potřeby díky anténám integrovaným do přední části.

V šedesátých letech Sahara zmizela, nikdo o ní neslyšel až do roku 2018, kdy Jim Street zemřel a Sahara byla objevena v jeho garáži v poměrně špatném stavu.  Na aukci společnost Meecum ji vzápětí vydražila firma Klairmont Kollections za $385.000.  Renovační práce provedla firma Speakeasy Customs and Classics z Chicaga..

Goodyear se podílel na obnově vozu, vytvořil sadu uretanových pneumatik. Zatímco originály mohou být naplněny vzduchem, nové jsou plné, což znamená, že vůz je ovladatelný pouze při nízkých rychlostech. Jsou vybaveny LED světly, aby vypadaly jako originály. Ukazatele směru na kolech jsou opět funkční a perleťová barva Golden Sahara II září stejně jako v roce 1956.