1965 Jaguar S-Type

1965 Jaguar S-Type 2018-05-14T12:35:04+00:00

1965 Jaguar S-Type


 

Důkladným přepracováním modelu Jaguar Mark 2 vznikl v roce 1963 Jaguar S-Type.  Vyráběl se necelých šest let.

Také v interiéru se designéři S-Type drželi stylu Mark 2, přičemž u několika detailů se inspirovali vnitřkem typu Mark X.  Na sedadlech vzadu bylo více prostoru a přední část kabiny s přístrojovou deskou a středovým panelem, potaženými dýhou z ořechového dřeva, budila dojem většího luxusu. Obě přední sedadla měla sklopné opěrky rukou. Přístrojů a ovladačů bylo na palubní desce víc než dost. Kromě běžného otáčkoměru a rychloměru nechyběl například tlakoměr oleje, ampérmetr, přepínač mezi oběma benzinovými nádržemi nebo zapalovač cigaret.

Prodloužená záď ve stylu modelu Mark X zvětšila délku vozu na 4750 mm. Mírně zploštělá střecha a méně skloněné zadní okno umožnily získat více místa nad hlavami cestujících na zadních sedadlech.

Jaguar S-Type dostal nezávislé zavěšení zadních kol, převzaté s úpravami z modelu Mark X.  Pohon obstarávaly šestiválce XK 3.4 a 3.8 se dvěma karburátory. Přestože hmotnost vozu značně narostla (1625 kg proti 1440 kg modelu Mk2 2.4), zůstaly kotoučové brzdy Dunlop na všech kolech beze změn. Důkladnou revizí zato prošlo řízení s posilovačem Burman (počet otáček volantu při plném rejdu se snížil z 4,3 na 3,5), vytápění a větrání vozu. Zatímco přední lichoběžníková náprava s pérováním vinutými pružinami zůstala proti typu Mark 2 beze změn, vzadu se objevilo nezávislé zavěšení zadních kol, odvozené z většího modelu Mark X. Zavěšení s dvojitými rameny, z nichž horní tvořily hnací hřídele, bylo umístěno v příčném nosníku společně s diferenciálem Salisbury, brzdovými kotouči, odpružením a tlumiči. Příčný nosník byl upevněn v karoserii čtyřmi gumovými bloky.  Nezávislé zavěšení zadních kol s dvojitými rameny bylo umístěno v příčném nosníku společně s diferenciálem, brzdovými kotouči, odpružením a tlumiči.

Výroba Jaguaru S-Type (oficiálně se jmenoval 3.4S nebo 3.8S) skončila v roce 1968. Podle dostupných údajů jich bylo vyrobeno 24 993 kusů, přičemž nejvíc jich bylo vyrobeno v roce 1965 (9 741 vozů). Nástupcem Jaguaru S-Type, ale i modelů Mark 2 a 420, se stal větší Jaguar XJ6, debutující v září 1968.